مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: آنتوان چخوف

جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: آنتوان چخوف

جملات زیبا و مفهومی از آنتوان چخوف، مناسب برای کپشن پست و استوری ها


هیچ نیمه ی گمشده ای وجود ندارد

تنها چیزی که وجود دارد تکه هایی از زمان است

که در آن ها، ما با کسی حالِ خوشی داریم..


********

جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: نیچه مطلب مرتبط جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: نیچه



سعی نکن بفهمی، زندگی اینجوریه.

همیشه دلمونو کسانی میشکنن که هیچوقت نمیخوایم آزاری به اونا برسه.


********


مردم این جا هیچ کاری جز خوردن و نوشیدن و خوابیدن نمی کنند... آن وقت می میرند و یک مشت دیگر جاشان را می گیرند و آن ها هم می خورند و می نوشند و می خوابند؛ و تازه برای این که یک خرده تنوع به زندگی شان بدهند تا به کلی از فرط کسالت خرفت نشوند، می روند توی شایعات چندش آور و عرق و قمار و دعوا و مرافعه؛ زن به شوهر حقه می زند و شوهر به زن دروغ می گوید و وانمود می کنند که هیچی ندیده و هیچی نشنیده اند.


********


اگر در زندگی چشم هایی باشند که بخاطر غم های ما بگریند,زندگی به رنجش می ارزد. نوابغ آرام, بدون آنکه بشود پیش بینی کرد ظاهر می شوند.در طول زندگی شان کمیت هایی مبهم اند و غالبا ناشناس می مانند و فقط پس از مرگ است که بر زبان و قلم های ما جاری می شوند.


********


وقتی کسی سودایی و شوریده، اندوهگین و تنها دریا را روبه روی خود تماشا می کند و یا منظرهای در نظرش شگفت می آید، همیشه فکرهایی حقیقی از این قبیل که زندگی میکند و خواهد مرد، به طور نامحسوس با غم و اندوهش درمی آمیزد و به خاطر واکنش های عصبی همان وقت مدادی به دست میگیرد، برایش تفاوتی ندارد روی هرچه باشد سعی میکند نامش را بنویسد.


********


ساعت دروغ میگوید. زمان دور یک دایره نمیچرخد. زمان بر روی خطی مستقیم میدود. و هیچگاه، هیچگاه، هیچگاه باز نمیگردد. ایده ساختن ساعت به شکل دایره، ایده جادوگری فریبکار بوده است. ساعت خوب، ساعت شنی است. هر لحظه به تو نشان می.دهد که دانه ای که افتاد دیگر باز نمیگردد. و به یادمان می آورد که زمان خط است نه دایره و زمان رفته دیگر باز نمیگردد. نه افسوس، نه اصرار، بر اين خط بی انتها تاثيری ندارد. تفسيرش بماند برای اهلاش. همين. فریبی که ما را خرسند میکند بیش از صد حقیقت برای ما ارزش دارد.


********


من اعتقادی به تناسخ ارواح ندارم ولی مرگ یا حتی صرف اشاره به آن کافی است تا مرا به ورطه یاس و افسردگی بیفکند مرگ محتوم و غیر قابل اجتناب است که همه را شامل می شود ولی با تمام اوصاف ذات بشر فطرتا با فکر مرگ در تضاد است.


********


چه می داند؟ اصلا مقصودتان چیست که آدم آخرش می میرد؟ 

شاید انسان صد حس داشته باشد که در موقع مرگ، فقط پنج حس آشنا و معروفش از بین برود و نود و پنج حس دیگرش زنده بماند ...


********


اگر میتوانستم برای خودم انگشتری با نوشته ای بر روی آن سفارش دهم احتمالاً این عبارت را انتخاب میکردم؛ "هیچ چیز نمیگذرد." من معتقدم که هیچ چیز بدون این که اثری از خود به جای بگذارد، نمیگذرد و هر قدم کوچکی که بر میداریم، بر حال و آینده ما بسیار اثر گذار است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده